Naar de inhoud springen
Robert-Jan Gruijthuijzen
Een niet onderzochte les is het niet waard gegeven te worden.
+31 (0) 6 1441 0084
gruijthuijzen@hotmail.com
Sancta Monica 37 - 5296 PB - Esch - Nederland
Home
Filosofische thema’s
Project klas 2 – Plato’s Grot
Schimmenspel – Reader
Nietzsche
Reader – Nietzsche
Nietzsche – Week 1
Nietzsche – Week 6
Kenleer
Kenleer – reader
Kenleer – artikelen
Kenleer – extra vraag – week 1
Het goede leven en de vrije markt
HGL- Eindtermen / leerdoelen
HGL – Voorwoord
HGL – Week 1
HGL – Deel 1
HGL – Week 2
HGL – Week 3
HGL – H2 – PPT – Symposium
HGL – Week 4
HGL – Week 5
HGL – Week 6
“We got to go straight into the heart of capitalism”
Gezonde gebreken – doemdenken over democratie
HGL – Week 7
HGL – Week 8
HGL – Week 9
HGL – Week 9 – Tronto
HGL – Deel 2 (1/2)
HGL – Week 10
HGL – Week 11
Essay-opdracht “MacIntyre”
HGL – Week 12
HGL – Week 13
HGL – Week 14
HGL – Week 15
HGL – Week 16
HGL – Week 17
HGL – Deel 2 (2/2)
HGL – Week 18
HGL – Week 19
HGL – Week 20
HGL – Week 20 – par. 7
HGL – Week 21
HGL – Week 22
HGL – Week 23
HGL – Week 24
Camus – De Pest
HGL – Week 25
Filosofisch essay
Essays – 6VWO
15 belangrijke ideeën over economie
Wat is filosofie?
Wat is filosofie? (1)
Wat is filosofie? (2)
Wat is filosofie? (3)
De Oude Grieken
Introductieles 3VWO
Logica
Reader Logica
Propositielogica
Hvvdt – par. 5.1
Wijsgerige antropologie
Wijsgerige Antropologie (1)
Wijsgerige Antropologie (2)
Wijsgerige Antropologie (3)
Wijsgerige Antropologie (4)
Wijsgerige Antropologie (5)
Wijsgerige Antropologie (6)
Wijsgerige Antropologie (7)
Wijsgerige Antropologie (8)
Wijsgerige Antropologie (9)
Durf te denken – Wijsgerige antropologie
Ethiek
Ethiek – Boek
Ethiek – par. 2.1
Ethiek – par. 2.2
Ethiek – par. 2.3
Ethiek – par. 2.4
Ethiek – par. 2.5
Meta-ethiek (1)
Meta-ethiek (2)
Meta-ethiek (3)
Wetenschapsfilosofie
Wetenschapsfilosofie – les 1
The Matrix – vragen
Wetenschapsfilosofie – les 2
Wetenschapsfilosofie – les 3
Wetenschapsfilosofie – les 4
Wetenschapsfilosofie – les 5
Wetenschapsfilosofie – les 6
Wetenschapsfilosofie – les 7
Wetenschapsfilosofie – les 8
Wetenschapsfilosofie – boek + vragen
Wetenschapsfilosofie – The Matrix
Wetenschapsfilosofie – extra
Waking Life
Socratische gesprek & filosofisch essay
Economie & Filosofie
E&F – Toetsstof
E&F – Week 1
E&F – Week 2
E&F – Week 3
E&F – Week 4
Filosofisch essay
Scepticisme
Scepticisme – hfdst. 1
Scepticisme – ppt
Scepticisme – par. 1.1
Scepticisme – par. 1.2
Scepticisme – par. 1.3
Scepticisme – par. 1.4
Scepticisme – par. 1.5
Scepticisme – basistekst Sextus Empiricus
Scepticisme – hfdst. 2
Scepticisme – par. 2.1 + 2.2 + 2.3
Scepticisme – par. 2.4
Scepticisme – par. 2.5
Scepticisme – par. 2.6 + 2.7
Scepticisme – hfdst. 3
Scepticisme – par. 3.1
Scepticisme – par. 3.2
Scepticisme – par. 3.3
Scepticisme – par. 3.4 + 3.5
Scepticisme – par. 3.6 + 3.7
Scepticisme – hfdst. 4
Scepticisme – par. 4.1
Scepticisme – par. 4.2
Scepticisme – par. 4.3
Scepticisme – par. 4.4
Scepticisme – par. 4.5 – 4.7
Scepticisme – hfdst. 5
Scepticisme – par. 5.1
Scepticisme – par. 5.2
Scepticisme – par. 5.3 t/m 5.5
Scepticisme – par. 5.6 + 5.7
Scepticisme – Eindtermen
Scepticisme – films
Scepticisme – films – droomwereld
Scepticisme – films – Westworld
Filmfilosofie
Filmfilosofie (1)
Filmfilosofie (3)
Filmfilosofie (4)
Filmfilosofie (5)
Filmfilosofie (6)
Filmfilosofie (7)
Filmfilosofie (8)
Afrikaanse filosofie
Afrikaanse Filosofie – cursusomschrijving
Afrikaanse Filosofie (2)
Afrikaanse Filosofie (3)
Afrikaanse Filosofie (4)
Onderwijsfilosofie
Onderwijsfil. – planner
Onderwijsfil. – vragen
Onderwijsfil. – antw.
Onderwijsfilosofie (1)
Onderwijsfilosofie (2)
Onderwijsfilosofie (3)
Onderwijsfilosofie (5)
Onderwijsfilosofie (6)
Onderwijsfilosofie – extra
Techniekfilosofie
Techniekfilosofie – cursusomschrijving
Techniekfilosofie – planner
Techniekfilosofie – beoordeling
Onderzoeksopdrachten
Projecten
Project Economie
Project Economie – Inleiding
Schoolclass 2 Businessclass
Morele onderzoeksopdracht
Morele onderzoeksopdracht – moduleomschrijving
Maatschappelijke analyse
Coronaproject 2020-2021
PWS – extra info
Socratische gesprek & filosofisch essay
Voorbeeld MA
Lezingen
Eapril 2019 – Presentation
Leiderschap & eigenaarschap
Sessie 1: leiderschap & eigenaarschap
Sessie 2: leiderschap & eigenaarschap
Interculturele communicatie (project)
Script!-talk
David Bowie
Muziekfilosofie
Laddering-interview
Schrijven & structureren
Trechteren – Workshop
Identiteit
Nieuwe wereld
Rechtsfilosofie
Wetenschap & Technologie
Argumentatieleer
Publicaties
LOF voor de leraar 2.0
“We” the people
De oefenruimte
LOF voor de leraar
Onderzoeksruimte (denktank)
Masterthesis
Reflectie op (praktijk)onderzoek
Blogs
LOF – Interview (Leer de juiste vragen stellen)
LOF – De week van…
Horeca, bakken en recreatie
Wat voor wezens zijn wij?
Forum
Overige
Planners
Planners 2018-2019
Planners 2019-2020
Planners 2020-2021
Groepsindeling 2019-2020
PTA’s
PTA’s 2018-2019
PTA’s 2019-2020
PTA’s 2020-2021
Maatwerk
Links
Svetlana Tompoidi Talen
Thuis bijles
Watercreatures
Yorick Gruijthuijzen
Schoolclass 2 Businessclass
Link-dump
Verdeler
V5 – verdeling essays
Essays – Verdeling – 6VWO 2020-2021
Sancta Monica
Teacher Leader test
Maatschappelijke thema’s
Wat is maatschappijleer?
Wat is maatschappijleer? Opdrachten
Wat is maatschappijleer? – antw.
Rechtsstaat
Rechtsstaat (1)
Rechtsstaat (1) – antw.
Rechtsstaat (2)
Rechtsstaat (2) – antw.
Rechtsstaat (3)
Rechtsstaat (3) – antw.
Rechtsstaat (4)
Rechtsstaat (4) – antw.
Rechtsstaat (5)
Rechtsstaat (5) – antw.
Rechtsstaat (6)
Rechtsstaat (6) – antw.
Rechtsstaat (7)
Rechtsstaat (7) – antw.
Rechtsstaat (8) + (9)
Rechtsstaat (8) + (9) – antw.
Parlementaire democratie
Parlementaire democratie (1)
Parlementaire democratie (1) – antw.
Parlementaire democratie (2)
Parlementaire democratie (2) – antw.
Parlementaire democratie (3)
Parlementaire democratie (3) – antw.
Parlementaire democratie (4)
Parlementaire democratie (5)
Parlementaire democratie (5) – antw.
Parlementaire democratie (6)
Parlementaire democratie (7)
Parlementaire democratie (8)
Parlementaire democratie (9)
Maatschappelijke analyse
Voorbeeld MA
Maatschappelijke analyses 2018-2019
Over mij
Lesgeven in het bos
Wie ben ik?
Foto’s
Opleidingen & certificaten
Rooster
Menu
Sluiten
Techniekfilosofie