Onderzoekend handelen – Inleiding
Bezig met laden…
Inleiding | Onderzoekende houding (eigen aan de leraar) Onderzoekend handelen (observeerbaar gedrag) Professionele onderzoekscultuur (manier van doen en laten in de school) Professionele identiteit (de leraar-onderzoeker) |
Groep 1: | VO Teamleren: Leerateliers: nu nog een sneeuwbaleffect (niet verspreiden) – (Nog niet online – onder embargo) |
Groep 2: | Het leren van leraren in een context van onderwijsvernieuwingen: waarom is het zo moeilijk? (Blz. 29 t/m 32) |
Groep 3: | Een stimulerende en kansen biedende werkomgeving voor leraren. Uit: Een op lerengerichte werkomgeving voor leraren in de school (Blz. 8 t/m 17). |
Groep 4: | Schoolleiders en schoolautonomie: ambities, drijfveren en verantwoording (Blz. 18 t/m 21). https://www.nro.nl/onderzoekende-houding-en-cultuur |
Groep 5: | Onderzoekend handelen in de dagelijkse praktijk (Figuur 1) |
Groep 6: | Praktijkgericht onderzoek in wisselwerking. 1. De huidige situatie in vogelvlucht (Blz. 4 t/m 9) |
Groep 7: | Startnotitie-Sleutels voor evidence-informed werken. 3.Sleutel mechanismen voor evidence-informed werken (Blz. 10 t/m 16) |
Groep 8: | PPT Jeroen Imants – Workshop Onderzoekende Houding (Dia. 11 en 14) https://www.nro.nl/nieuws/onderzoek-en-onderwijspraktijk-verbinden-vier-randvoorwaarden-voor-een-succesvolle |