Onderzoekend handelen – Inleiding

Een niet onderzochte les is het niet waard gegeven te worden.

Onderzoekend handelen – Inleiding

Lader Bezig met laden…
EAD logo Duurt het te lang?

Opnieuw laden Laad het document opnieuw
| Open Openen in nieuwe tab

Download [197.53 KB]

Inleiding Onderzoekende houding (eigen aan de leraar)
Onderzoekend handelen (observeerbaar gedrag) Professionele onderzoekscultuur (manier van doen en laten in de school) Professionele identiteit (de leraar-onderzoeker) 

Groep 1:VO Teamleren: Leerateliers: nu nog een sneeuwbaleffect (niet verspreiden) – (Nog niet online – onder embargo)

Groep 2:Het leren van leraren in een context van onderwijsvernieuwingen: waarom is het zo moeilijk? (Blz. 29 t/m 32)

Groep 3:Een stimulerende en kansen biedende werkomgeving voor leraren. Uit: Een op lerengerichte werkomgeving voor leraren in de school (Blz. 8 t/m 17).

Groep 4:Schoolleiders en schoolautonomie: ambities, drijfveren en verantwoording (Blz. 18 t/m 21). https://www.nro.nl/onderzoekende-houding-en-cultuur

Groep 5:Onderzoekend handelen in de dagelijkse praktijk (Figuur 1)

Groep 6:Praktijkgericht onderzoek in wisselwerking. 1. De huidige situatie in vogelvlucht (Blz. 4 t/m 9)

Groep 7:Startnotitie-Sleutels voor evidence-informed werken. 3.Sleutel mechanismen voor evidence-informed werken (Blz. 10 t/m 16)

Groep 8:PPT Jeroen Imants – Workshop Onderzoekende Houding (Dia. 11 en 14) https://www.nro.nl/nieuws/onderzoek-en-onderwijspraktijk-verbinden-vier-randvoorwaarden-voor-een-succesvolle

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

17 − 14 =